Orion jaki ty masz wynik dokładniej?
Wymiana oleju z Mineralnego na Pół Syntetyczny - efekty!
Moderator: Moderatorzy
-
yezozwierz
Nie mogłem zanim kupiłem silnik z prostego faktu - stał dobre 3 miesiące i na bank by nie trzymał kompresji zakęcony po takim czasie. Poza tym nie miałem przyrządu
To było na zasadzie wóz albo przewóz. No i teraz jeszcze pytanie pozostaje czy przyrząd którego użyłem pomierzył odpowiednio.. Mogę sobie dolać trochę oleju i zobaczyć jak to wypada w sumie.
Orion jaki ty masz wynik dokładniej?
Orion jaki ty masz wynik dokładniej?
-
yezozwierz
Sprzedawałem kiedyś silnik z RS2000 kolegi RumJanek z FEFK, chłopaczek z katowic go swapował do Cabrio. Były problemy, kopcił i nie chciał chodzić etc. Mechanik pomierzył kompresję i wyszło po 12, mechanik stwierdził że to bardzo dobra kompresja, prawie jak nówka.. Troche mi się to nie widzi patrząc na inne wyniki ale może nie jest źle
Jeszcze tylko hamownię trzeba zaliczyć..
I pytanie - CO DALEJ? Wymiana silnika, pierścieni bez szlifu, obróbka głowicy?
I pytanie - CO DALEJ? Wymiana silnika, pierścieni bez szlifu, obróbka głowicy?
- cidzej
- Posty: 11799
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
http://moto.allegro.pl/item544921481_ch ... mizer.htmlyezozwierz pisze: I pytanie - CO DALEJ? Wymiana silnika, pierścieni bez szlifu, obróbka głowicy?
-
yezozwierz
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Wczoraj postawiłem wóz na nocny postój o 15:00 dziś odpaliłem koło 12:00 .
Zawory nie zapukały i silnik nie zgasł jak to ma w zwyczaju po minucie .
Zobaczymy jak będzie dalej.
Do tej pory zaraz po odpaleniu zużycie chwilowe paliwa wynosiło 5l/h i spadało w dół dziś spalanie rozpoczęło się od 3,5l/h
Zawory nie zapukały i silnik nie zgasł jak to ma w zwyczaju po minucie .
Zobaczymy jak będzie dalej.
Do tej pory zaraz po odpaleniu zużycie chwilowe paliwa wynosiło 5l/h i spadało w dół dziś spalanie rozpoczęło się od 3,5l/h
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
-
Rob
Moim zdaniem olej nie ma nic do rzeczy . Po prostu cieplej na dworze sie zrobiłoJamszoł pisze:Wczoraj postawiłem wóz na nocny postój o 15:00 dziś odpaliłem koło 12:00 .
Zawory nie zapukały i silnik nie zgasł jak to ma w zwyczaju po minucie .
Zobaczymy jak będzie dalej.
Do tej pory zaraz po odpaleniu zużycie chwilowe paliwa wynosiło 5l/h i spadało w dół dziś spalanie rozpoczęło się od 3,5l/h
-
Rob
- Jamszoł
- Posty: 22193
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zadszy olej mniejsze opory dla silnika.
Żadszy olej - ciśnienie na krancach układu olejowego pojawia się prędzej niż przy gęstym.
Gęsty mineralny , o temp,płynności -27 (Lotos , orlen) - przy -30 nie odpalisz silnika w ogóle.
Rozrusznik nie przekręci wałem silnika.
Przy żadkim oleju , nie gęstniejącym tak szybko w niskich temperaturach , silnik ma lżej.
Mnie silnik nie gasl gdy trzymałem sprzęgło wciśnięte.
A więc opór oleju ma znaczenie , na stukanie zaworów też.
Ciśnienie w ukladzie olejowym pojawia się natychmiast po kilku obrotach wału.
Kontrolka gaśnie zanim silnik odpali a wic ciśnienie oleju dochodzi do zaworów zanim silnik jest uruchomiony.
To proste i logiczne.
Popytaj fachowców od olei albo poczytaj choćby tu :
http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html
http://vicom.webd.pl/lucas/cowarto.htm
Żadszy olej - ciśnienie na krancach układu olejowego pojawia się prędzej niż przy gęstym.
Gęsty mineralny , o temp,płynności -27 (Lotos , orlen) - przy -30 nie odpalisz silnika w ogóle.
Rozrusznik nie przekręci wałem silnika.
Przy żadkim oleju , nie gęstniejącym tak szybko w niskich temperaturach , silnik ma lżej.
Mnie silnik nie gasl gdy trzymałem sprzęgło wciśnięte.
A więc opór oleju ma znaczenie , na stukanie zaworów też.
Ciśnienie w ukladzie olejowym pojawia się natychmiast po kilku obrotach wału.
Kontrolka gaśnie zanim silnik odpali a wic ciśnienie oleju dochodzi do zaworów zanim silnik jest uruchomiony.
To proste i logiczne.
Popytaj fachowców od olei albo poczytaj choćby tu :
http://www.autoflesz.pl/artykuly/28,Por ... oleju.html
http://vicom.webd.pl/lucas/cowarto.htm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]