witam serdecznie. dzis postanowiłam ze pomaluje sobie bebny na czerwono gdyz za pare dni zmienie kola na alusy ale....
na alusach nie mam jeszcze opon i dzis jak juz mialam sciagniete kolo to przylozylam alus do bebna i wszedl ładnie sruby tez bylo widac ale niestety moj klucz do kól(19mm) nie chciał wejsc w otwor i nie moglam dokrecic nakretki jest za gruby....
jaki powinnam kupic klucz? bo jak zmienie na aluski to jak zlapie gume nie bede miala czym odkrecic kola
Z tego co wiem , to do alusów muszą być inne nakrętki z większym stożkiem , bo te od zwykłych wchodzą za głęboko.Nie wiem od kogo masz te fele - podpytaj się poprzedniego właściciela - jeśli nie dał z felgami to ma je na pewno.
Z nakrętkami do felg aluminiowych , ten klucz co masz będzie pasował.
nie mam kontaktu z tamtym wlascicielem..... a czy wulkanizator mialby taki klucz zeby dokrecic? czy mozna kupic taki klucz? a i czy miales na mysli takie nakretki http://www.allegro.pl/item572696770_nak ... _ford.html
a i czy to prawda ze nie moge przykrecic alusow tymi nakretkami od stalowych felg???
Dokładnie o tym pisałem - nakrętki od felg stalowych nie pasują do alu
Te od stalowych mają małe storzki i tam gdzie przy alusach powinny już się oprzeć , to włażą w środek.
Musisz kupić nakrętki dedykowane do alu felg.
Herezje głosicie panowie, nakrętki z podkładką pływającą są niezbędne przy oryginalnych alufelgach forda gdyż rzeczywiście mają one większe otwory na śruby , przy innych nie muszą być konieczne.
Zależy od felg, ja swoje 16" mogę przykręcić zwykłymi i też jest OK.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ORION, nie glosza herezji. Moze i masz takie alusy ktore mozna przykrecic normalnymi srobami. Ale wiekszosc felg nieoryginalnych aluminiowych wymaga przykrecenia nakretkami z wiekszym stozkiem. Po pierwsze latwiej je przykrecic,bo maja mocno wystajaca czesc na klucz, a po drugie idealnie na duzej powierzchni dociskaja alusa. A w przypadku alusa to chyba wazne,bo w koncu nie jest on taki wytrzymaly jak stalowka.
Jedynie oryginalne alusy wymagaja jeszcze innych nakretek,tzw. plywajacych z ruchoma podkladka. Moze tez nie wszystkie ale wiekszosc oryginalnych na pewno tego wymaga.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
serce mnie zabolało jak przeczytałem o nakrętkach do felg aluminiowych
orientujecie się czy do takich felg też trzeba spejalnych nakrętek? oryginały forda Mk3
zostały mi koła z Mk4 i zakładałem je do lodówki w warsztacie oponiarskim (bo cieżarki pospadały) i gość przykręcił je na nakrętkach ze stalówek co miałem
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Z tymi śrubami to różnie bywa, ale w Escorcie przeważnie trzeba dokupić inne śruby. Od razu polecam kupić sobie zabezpieczające przed kradzieżą.
Co do klucza polecam taki 4 ramienny - pasuje chyba do wszystkich - przynajmniej mnie jeszcze nie zawiódł
Dziś byłam u wymiany oponek i wiec tak: musiałam miec inne nakretki i zapłaciłam za nie 6zł/szt wiec z wymiana opon na letnie i założenie alusow zapłaciłam 130zł a co do tego klucza do dokupiłam samą koncówke za 5,50zł i pasuje teraz wszystko DZIĘKI WAM ZA RADY zapraszam do oglądania mojego auta w innym dziale
ja bym na twoim miejscu kupil srube z podkładka sa najlepsze i na 100% nie niszcza alusa
a klucz bym kupil taki co mogę ustawić ile ma dociskac bo alusa się do kręci na chama
od 106 do 108 niutona czy jak to sie mówi na ta skale
-------------------------------------------------------------
--Ford to rzecz najlepsza co morze cie spodkac--
-------------------------------------------------------------