Takie szybkie pytanie. Jakie jest poprawne ładowanie w esku mk5 1.4 ??
Bo mi aku pada cały czas, ładowanie z światłami mijania 13,8 trochę za mało.
Rozkręcam alternator
Muszę kupić nowy aku. Teraz mam Centra 45Ah 400A. Jaki wsadzić najlepiej po naprawie alternatora do 1.4 ?
Bo ten co mam to chyba w maluchach montowali ;p
45Ah to standard w 1.4. Ja kupiłem do swojego 55Ah, bo był 20zł droższy. Ładowanie masz ok. Mogło by byś troszkę większe. Poprowadź sobie kabel z akumulatora (+) do alternatora (+), powinno ci się zwiększyć.
Mucka13, jak nie masz za dużo odbiorników prądu i nie używasz za często wzmaka z tubą przy wyłączonym silniku to te 45Ah też wystarczy. 13,8V zmierzyłeś na aku czy na zaciskach alternatora? Żeby się upewnić że to altek zmierz to na zaciskach - mozesz gubić prąd na kablach a altek bedzie dobry. poprawne ładowanie powinno być na zaciskach alternatora 14-14,4V (wg innych danych 13,9-14,5V)
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Mierzyłem na klemach. Odkąd mam problemy z prądem to nie słucham radia nawet:) Tube i wzmacniacz mam, podłączoną dobrze, sterowanie jest z radia, jak zgaszę radio to dioda na wzmacniaczu gaśnie. Dziękuję za info, leci piwko
Przy kręceniu nim ręcznie coś w środku popiskuje. Czym to najlepiej przesmarować?
Które to regulator napięcia ? Po prawej czy lewej ?
Ostatnio zmieniony 22 lis 2011, 12:53 przez Mucka13, łącznie zmieniany 1 raz.
no to takie mierzenie to możesz sobie.... Taka wartość wcale nie musi wskazywać na defekt altka ale również na brak odpowiedniego kontaktu na łączeniach kabli - dlatego tak często u nas na forum jest zalecane dołożenie dodatkowego kabla bezpośrednio z altka do aku a nie poprzez rozrusznik. Ale skoro masz juz to na wierzchu to przeczyść i przejrzyj Niestety teraz po wymontowaniu to juz sobie tak łatwo na zaciskach nie zmierzysz napięcia ładowania.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kable czyściłem wiele razy, głównie z powodu nie zaskakującego rozrusznika na ciepłym.
Teraz rozrusznik zakręcił więc szukałem w aku i prądzie. Wyczyszczę wszystko i zobaczymy
a tak a propos tematu o alternatorze to się podepne z krótkim pytankiem.
Zna ktoś może rozmiar szczotek do Essa 1.3 60PS '98, bo chciałem wytargać całe i pojechać do sklepu, ale wypadły mi puzzle i z tego już raczej nie dobierze.
Mucka13 pisze:głównie z powodu nie zaskakującego rozrusznika na ciepłym.
Prędzej automat sprawdź, tulejki w rozruszniku...
Temat rozrusznika jest załatwiony, gdzieś to nawet na forum jest. Kiedyś u kolesia który naprawia altki i rozruszniki zawodowo, dałem do regeneracji rozrusznik. Wymienił bendix, automat i szczotki i skasował mnie 200zł, po 2 miesiącach znowu padł, więc się wkurzyłem i kupiłem na szrocie rozrusznik za 50zł, złożyłem z dwóch jeden i od tamtego czasu śmigał jak ta lala. Rozrusznik to na pewno nie jest bo kręci, bendiks słychać. Teraz po prostu nie ma prądu ;/
MinisterQ pisze: 13.8V przy włączonych światłach mijania do maks. 14.4V.
Z zaznaczeniem , że na wolnych obrotach i , że obojętne co masz włączone we wozie - napięcie nie powinno się zmienić
Tylko na moment jest zawachanie ( czas reakcji regulatora )
Seeeebek, zmierz te co ci wypadły bo ważna jest wysokość i szerokość - dobierzesz sobie jak najdłuższe i najwyżej spiłujesz nadmiar o ile wymienić chcesz same szczotki ale ja radzę cały szczotkotrzymacz a w przypadku alternatora to chyba cały regulator.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"