Strona 1 z 2

SWAP z 1,6 zetec na 2,0 i tuning 2,0

: 19 kwie 2011, 13:49
autor: XxXSTUDIXxX
Witam jestem tu nowy mam już 2 Esika pierwszego miałem MK V teraz mam MK VII z obu jestem zadowolony ale do rzeczy mam silnik 1,6 16v ale chce włożyć 2,0 16v ale za nim go włoże chce go trochę poprzerabiać nie bede wnikał w szczegóły chyba ze ktoś bedzie zainteresowany. I tu moje pytanie czy nadaje sie do przeróbki czy tez moze ktos polecił by jakiś bardziej sie nadający motor.

[ Komentarz dodany przez: Yagr: Wto 19 Kwi, 2011 ]
zły dział, tytuł tez niczego nie mówi - przeniesione i zmienione. A dodatkowo polecam poczytać podobne tematy ;)

: 19 kwie 2011, 22:34
autor: Tigerbart
to zalezy co chcesz mieć. Napisz coś więcej.

: 19 kwie 2011, 22:38
autor: zbysio007
Jeśli dobrze zrozumiałem chcesz włożyć sobie RS'a, ale pierw go troszke podziubać. Moja odpowiedz jest jednoznaczna, szkoda takiego silnika. Jeśli chcesz ładować w niego kase to zrób mu porządny remont i ciesz się jazdą na nim. Silnik RS to wymierający gatunek i myśle, że szkoda takiego motoru do byle zabawy, tyle odemnie ;) Pozdrowił i powodzenia.

: 19 kwie 2011, 23:19
autor: tomi
2.0 16v ale jaki?? bo w palecie forda kilka takich silnikow jest.

: 19 kwie 2011, 23:21
autor: jaro
z palety na złomowisku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 20 kwie 2011, 09:17
autor: Benko
O dobry silnik 20 16 v ? Będzie trudno aa Ale kto szuka ten znajdzie :mrgreen: Najleprzy silnik to od Rs
POWODZONKA :lol:

Re: PD:

: 20 kwie 2011, 15:12
autor: XxXSTUDIXxX
Chce włożyć 2,0 16 z RS a tu kilka żeczy które mam zamiar zrobić:
-TURBO tylko narazie sie zastanawiam bo dużo czytałem na ten temat podobno lepsze jest E-TURBO może ktos moze cos na ten temat napisac Jeszcze jest SEMITURBO,
-Przerobka silnika(przeczytałem gdzies ze producenci sami zaniżaja moc silnika o 5% zeby jego zywotnośc byla dluzsza)
-jakies modyfikacje ukladu zaplonu
-przerobić układ wydechowy tylko ze podobno dopasowanie tutaj jest bardzo trudne dlatego to zostawie na koniec
-chip tuning,

Chyba ze ktos moze polecic inny motor do modyfikacji

Aha jeszcze jedno pytanko czy musze miec skrzynie tez z Rs-a czy moze zostac ta co mam i czy bedzie pasowac

A ten silnik co mam teraz jest po Kapie ale chce cos mocniejszego zeby zeszta została w tyle ha ha (bmw czy audi)

: 20 kwie 2011, 15:17
autor: Benko
XxXSTUDIXxX pisze:chce cos mocniejszego zeby zeszta została w tyle ha ha (bmw czy audi)
I tak trzymać

: 20 kwie 2011, 15:24
autor: Yagr

: 20 kwie 2011, 21:36
autor: tomi
Lubie takie odpowiedzi jak kolegi jaro , to podlapie podobny styl.

E-turbo czyli przez internet??? czy po wifi doaldowuje silnik no to cos w tym stylu.
E turbo bzdura.

Jak chcesz turbic to tylko 2.0 16v zetec black top , mechanika zamaist hydrauliki i mozna tam osiagac ladne liczby , a po zakuciu dolu , komplet kucizny kolo 3 tys , spokojnie 300 koni i 400 niuta seryjna skrzynia z focusa wytrzymuje to spokojnie.


Ale cos czuje ze ani wiedza ani budzetem grzeszyc nie bedziesz jak wogole wyczytales takie pierdy o jakis e turbo i semiturbo , wiec ogolnie sobie daj spokoj :D


ogolnie to wydaje mi sie ze bardziej realne bedzie , wlozenie przepustnicy walkow od 2.0 do tego pokrecic potem tymi walkami swiniaka zamontowac i bedzie fajnie.

: 20 kwie 2011, 21:41
autor: clhseba
NO to żeście Kolegę na ZIEMIĘ sprowadzili ;)

: 20 kwie 2011, 21:43
autor: Yagr
tomi pisze:E-turbo czyli przez internet??? czy po wifi doaldowuje silnik no to cos w tym stylu.
E turbo bzdura.
tomi, e-turbo to nie żadna bzdura tylko że e-turbo z allegro czy ebaja nie ma nic wspólnego z profesjonalna instalacją pod elektryczne doładowanie dające porządny przyrost mocy ;) poczytaj sobie http://www.turbomagazine.com/tech/0406t ... to_08.html

: 20 kwie 2011, 22:32
autor: Tigerbart
Chcesz dać turbo do 2.0 16v DOHC? Chcesz to chipować? :mrgreen:

Superchips dedykowany daje 10 koni, ale dostać taki graniczy z cudem, a i cena jest wysoka.

Nie rozumiem jaki problem jest z przeróbką wydechu. Dajesz przelotowy z nierdzewy i po sprawie.

Może inaczej - jakim budżetem chcesz się posługiwać to ci dopasujemy modyfikacje twojego auta.

: 22 kwie 2011, 12:29
autor: Damiano-Gdynia
Nie ma co owijać w bawełnę , jak coś ma być zrobione dobrze to raczej mało kosztować nie będzie ... I nasuwa się pytanie , czy warto ładować kasę w silnik do esa wiedząc , że budy do najżywotniejszych nie należą .

Z ciekawości przeczytałem jeden temat z podanych przez Yagr'a i jeśli chodzi o budowę mocnego N/A to koszta nie są takie duże jak by się mogło wydawać a i z niektórych elementów można po prostu zrezygnować . 2.0Zetec w porównaniu z 2litrowym motorem z rs'a jest dość rozwojowym silnikiem i niewielkie ingerencje w samą mechanikę i skupiając się na elektronice można spokojnie podnieść moc tego motoru z tych seryjnych 130/136KM do ponad 150KM a i żywotność motoru się nie zmniejszy praktycznie .

: 22 kwie 2011, 12:31
autor: Kudłaty_EZG
Damiano-Gdynia pisze:I nasuwa się pytanie , czy warto ładować kasę w silnik do esa wiedząc , że budy do najżywotniejszych nie należą .
buahahaha i kto to mówi :DDDDDDD