Dławi, muli chyba już koniec ;/

Moderator: Moderatorzy

Bazyss.

Dławi, muli chyba już koniec ;/

Post autor: Bazyss. »

Witam wszystkich.
Byłem zarejestrowany jako Bazyss ale coś się chyba pokopało albo mi konto wywaliło bo nie mogę się zalogować ;/ i dlatego założyłem bardzo podobne :)

Auto chodziło bardzo dobrze na PB i LPG aż pewnego zaczęły się problemy z odpalaniem po nocy i problemy z ruszenie. Autko zaraz po odpaleniu i dodaniu gazu się dławiło a o ruszeniu nie było mowy, obroty spadały do jakiś 500/obr. Jeżeli zostawiło się je na wolnych obrotach tak do złapania temp. czyli jakieś 5-10min problem znikał przestawało się dławić ale przy wciskaniu pedału gazu do podłogi jak by traciło moc i zaczynało wolniej przyspieszać.
Poczytałem, wmontowałem przepływomierz przeczyściłem, kable na noc z aku zdiołem i problem rozwiązany. Paliło bez żadnego problemu z przyspieszaniem też problemów nie było. Aż tu przed wczoraj problem powrócił ;/ w troszkę odmienionej formie. Autko nie che odpalić jak odpali pochodzi chwilke może 15sek na wolnych i spadają obroty, drugie odpalenie to samo za trzecim już normalnie pracuje ale na zimnym dławi się. Powtórzyłem więc czynności z czyszczeniem dokładnym przepływomierza, kable tylko na godzinę były odłączone od aku. Poskładałem wszystko odpalił od pierwszego adaptacja do zagrzania silnika, profilaktycznie zrobiłem 4km sobie dla sprawdzenia wszystko w porządku. Dzisiaj rano to samo odpalić nie chce za diabła jak odpalił to to samo co wcześniej obr. spadaja gaśnie jak załapie to musi się zagrzać bo go muli. Ale myślę sobie może komp nie zaadoptował wszystkiego poprawnie, trasa 150km na PB chodził i przyspieszał bez zmulania idealnie. Myśle sobie problem rozwiązany komp sobie wszystko ustawi :) Wruciłem do domku mineło może ze 3-4 godzinki wsiadam do auta odpalam dodaje gazu a tu muł obroty spadły ruszyć się nie da bo jak wcześnie zmula się.

Ręce mi opadły ;/ dodam tylko iż kable, świece przebieg 13tys. filtr paliwa przebieg jakies 5-7tys. filtr powietrza 3-4tys przebiegu.

Ratujcie bo nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bazyss., nic się nie pokopało. Nadal jesteś pod tym nickiem zarejestrowany. Zmieniła się metoda logowania. Wchodząc na strone główną http://fordescort.pl/forum/index.php wyskakuuje ci u góry pasek po którego kliknięciu możesz się zalogować z poprzedniego nicka i hasła. Jak zadziała to daj znać adminowi to wywali zbędne konto.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

a ja dodam jeszcze że jak się zalogujesz na tamto konto w sposób podany przez Yagra ustaw sobie w profilu nazwę (login) jakiej będziesz używał do logowania- dowolna byle różniła się od nicka na forum i wtedy bedziesz się już mógł logować "normalnie" przy czym my na forum będziemy Cię widzieć tak jak dotychczas
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11736
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze byc problem z podtrzymaniem pamieci ECU, chociazby z powodu braku tych dodatkowych kabelkow masowych przy akumulatorze, albo bezpiecznik trzasniety albo zdychajaca skrzynka bezpieczniow skoro twierdzisz, ze za kazdym razem autoadaptacja pomaga i dpoiero pogarsza sie po dluzszym postoju bez zasilania
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

konto przywrócone :)

przejrzę sobie jutro bezpieczniki w skrzynce dla pewności i się okaże czy coś z nimi nie tak. A jutro rano po nocce się okaże jak odpali. Jak nie zagada to trzeba będzie coś zaradzić bo tak przecież być nie może ;/

O jakich dodatkowych kabelkach przy aku. mówisz??

[ Dodano: Sro 23 Mar, 2011 ]
nie rozumiem Cię? "Po dłuższym postoju bez zasilania" - miałeś na myśli odłączony akumulator??

[ Dodano: Sro 23 Mar, 2011 ]
dotarł do mnie przepływomierz z escorta też 1.6 jutro jak nie zagada z rana na obecnym czyszczę nowy nabytek i sprawdzam czy coś pomorze.

[ Dodano: Czw 24 Mar, 2011 ]
Odpalił bez najmniejszych problemów. Przy dodawaniu ostro gazu nie dławi się (na zimnym) jestem pozytywnie zaskoczony.
Zobaczymy co będzie dalej dzisiejszego dnia oraz, jutro pojutrze.

Mam jeszcze do was pytanie. Zostawić przepływomierz ten co mam teraz czyli:
92FB-12B579-BA
czy założyć ten wyciągnięty z mk7 96r.
92FB-12B579-AA
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bazyss pisze:Mam jeszcze do was pytanie. Zostawić przepływomierz ten co mam teraz czyli:
92FB-12B579-BA
czy założyć ten wyciągnięty z mk7 96r.
92FB-12B579-AA
to jedno i to samo.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

czyli który nie zamontuje to będzie dobrze :)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Bazyss pisze:czyli który nie zamontuje to będzie dobrze :)
będzie dobrze jak zamontujesz sprawny ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Panowie głupieje.
Minął miesiąc i znowu to samo zaczyna się dziać. To chyba nie jest wina Przepływki? chyba że jest uszkodzona... Macie jakieś pomysły co jest grane, bo ja nie wiem co to może być. Zastanawiam sięczy nie wsadzić drugiej ale czy to pomoże hmm...
Czekam na wsze rady :)
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23292
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

sprawdź czy nie jest znów brudna,bo może się tak dziać jeśli do obudowy filtra powietrza dostaje się olej przez odme.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

WieSiu pisze:sprawdź czy nie jest znów brudna,bo może się tak dziać jeśli do obudowy filtra powietrza dostaje się olej przez odme.
Czyste.
Gąbka ta na dole co idzie do niej odma czyszczona wcześniej.
Podpiąłem drugą przepływkę tylko bez resetu kompa i dalej tak samo.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23292
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Bazyss pisze:Podpiąłem drugą przepływkę tylko bez resetu kompa i dalej tak samo.
te resety malo co pomagaja.... bo predzej czy pozniej i tak problem powroci. A jak wymienisz uszkodozny element na sprawny to bez resetu sie obedzie,bo auto od razu bedzie poprawnie pracowac. Przynajmniej narazie tak wynika z moich i nie tylko moich obserwacji. Takze musisz szukac dalej :(

dziwne jest to ze przez miesiac chodzil dobrze. A nie widze w tym temacie slowa o tym jak auto zachowuje sie na gazie i jaki to jest gaz ?
cidzej pisze:dpoiero pogarsza sie po dluzszym postoju bez zasilania
Jak ECU nie ma zasilania pamieci,to pamiec w fordzie resetuje sie juz na pewno po minucie postoju (testowalem,bo mialem kiedys uszkodzony bezpiecznik po zwarciu spowodowanym przez srube ktora wkrecili gaziarze).
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

Na Gazie chodzi idealnie, zero objawów zamulania podczas przyspieszania czy kłopotów ze zbyt niskimi obrotami.
Dziś po odpaleniu jak by problem troszeczkę ustąpił.
Dziwne jest to iż dzieje się to tylko na zimnym silniku
Co jeszcze zaobserwowałem podczas zmiany biegów przy szarpie, na Gazie takich objawów nie ma. Mówię cały czas o zimnym silniku czyli jak wskazówka nie przekroczy białego kwadracika.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23292
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to pozostaje Ci sprawdzenie elektryki,czyli wszystkich czujników,podcisnien,jeziwna,ciśnienia paliwa,bo może regulator jest uszkodzony no i to powinno wystarczyć do diagnozy. To że jak ciepły zaczyna dobrze działać oznacza pewnie tylko tyle że pracuje już korzystając z sondy lambda i jakoś to pozwala mu poprawnie pracować. Gdy sondy są zimne i silnik też to komp pracuje na danych w nim z góry zaprogramowanych i jeśli coś jest poza norma (np z ciśnieniem paliwa) to o tym komp niestety nie wie i stąd mogą być problemy z mieszanka.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Bazyss
Posty: 185
Rejestracja: 11 cze 2010, 18:20
Lokalizacja: KnZ // ŁDZ
Kontakt:

Post autor: Bazyss »

No z tymi czujnikami to sobie chyba już nie poradzę ;/
Ale to też dziwne że przez miesiąc spokój a później znowu zaczyna wariować. Czyż by błąd łapał dopiero po jakimś miesiącu od resetu kompa?

[ Dodano: Sro 04 Maj, 2011 ]
Chyba że mi jakoś poradzicie któe to czujniki ;)
ODPOWIEDZ