zblokowały biegi podczas ruszania z miejsca
Moderator: Moderatorzy
zblokowały biegi podczas ruszania z miejsca
siemanko nastepny dziwny problem z esem wracalem z roboty niby wsio wpoządku dojezdzalem do krzyżówki nie jezdze na luzie zredukowalem na nizszy bieg zwolnilem do zatrzymania proba wrzucenia pierwszego biegu nic pozostałych to samo wiec zepchnałem dziad ana pobocze i tel do kumpla ze hol potrzebny
Po chwili czeknia na kolege zgasilem motor i odziwo biegi wskauja bez problemow ,odpalam dziada biegi nie wchodza jak probuje wrzucic bieg w momencie naciskania na drazek auto zaczyna ruszac ale biegi nie wchodza
wiec po chwili zastanowienia zgasilem motor wrzucilem 2 bieg odpalilem silnik i ruszylem z mysla ze moze dojade na jednym biegu ale jade i probuje 3 odziwo wchodzi 4 tez.Dojechalem do domu cud biegi dzialaja normalnie nic nie zgrzyta nie szarpie normalnie samo sie naprawilo
Moje podejrzenia padły na lozysko wyciskowe bo przy montazu sprzegla te lozysko mi sie nie podobało holernie bo mnialo luzy na boki no ale w koncu bylo pozno zeby pojsc do sklepu wiec dalem se na luz i je zalozyłem ,boje sie ze sie rozwali w nieoczekiwanym momencie wiedomo prawo ironii losu
Macie jakies sugestie czy to tylko pojedynczy wybryk esa czy jednak sie bac i lepiej wywalic to lozysko zanim sie wszystko rozpier.No chyba ze to nie łożysko
Po chwili czeknia na kolege zgasilem motor i odziwo biegi wskauja bez problemow ,odpalam dziada biegi nie wchodza jak probuje wrzucic bieg w momencie naciskania na drazek auto zaczyna ruszac ale biegi nie wchodza
wiec po chwili zastanowienia zgasilem motor wrzucilem 2 bieg odpalilem silnik i ruszylem z mysla ze moze dojade na jednym biegu ale jade i probuje 3 odziwo wchodzi 4 tez.Dojechalem do domu cud biegi dzialaja normalnie nic nie zgrzyta nie szarpie normalnie samo sie naprawilo
Moje podejrzenia padły na lozysko wyciskowe bo przy montazu sprzegla te lozysko mi sie nie podobało holernie bo mnialo luzy na boki no ale w koncu bylo pozno zeby pojsc do sklepu wiec dalem se na luz i je zalozyłem ,boje sie ze sie rozwali w nieoczekiwanym momencie wiedomo prawo ironii losu
Macie jakies sugestie czy to tylko pojedynczy wybryk esa czy jednak sie bac i lepiej wywalic to lozysko zanim sie wszystko rozpier.No chyba ze to nie łożysko
ale jak mysliscie powtórzy sie jak sie juz zrobilo czy moze to przypadek ,nie wiem jak jest u was ale ja jak zakladalem te lozysko to tam mocowanie przy lapie było tylko zjednej strony zeby lozysko sie ze tak powiem zatrzasło w zamku ,pamięta ktoś jak tam jest mocowane te lozysko bo moze u mnie tam cos było urwane skoro zamek z jednej strony był
ufffJamszoł pisze:Łożysko mocowane jest tylko z jednej strony
wogole slychac te lozysko niby w wiekszosci aut halasuje ale chyba nowe to nie powinno
kurde moglem zostawic ori forda zero luzow mnialo jak je zdemontowalem
dobra narazie tak jak mowicie nic nie robie zobaczymy co bedzie dalej narazie jezdze
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a mi sie cos wydaje ze wytarte sa takie ząbki prowadzące w srodku skrzyni, na ktorych porusza sie lozysko. Mialem cos takiego dawno temu w swoim 1.3 i tam niestety pomogla dopiero wymiana obudowy skrzyni na inna,bo niestety ten element nie jest wymienny,a jest integralna czescia obudowy skrzyni
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z tego co pamiętam to "wałek sprzęgłowy " w części gdzie chodzi łożysko jest tuleja , przykręcana do ścianki czołowej skrzyni - tuleja jest na stałe , wewnątrz kręci się wałek sprzęgłowy łożysko suwa się po tulei
Żółtymi strzałkami zaznaczyłem tą tuleję - oczywiście skrzynie są różne - ta jedna jest od samochodu STAR 200 ale nie chodzi tu o markę woza - wszystkie skrzynie manualne mają tą tuleję - krótszą lub dłuższą - zależy od skoku łapki sprzęgła
Żółtymi strzałkami zaznaczyłem tą tuleję - oczywiście skrzynie są różne - ta jedna jest od samochodu STAR 200 ale nie chodzi tu o markę woza - wszystkie skrzynie manualne mają tą tuleję - krótszą lub dłuższą - zależy od skoku łapki sprzęgła
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, w escorcie w skrzyni ib5 nie ma tulei, jest na stale odlane w obudowie skrzyni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
No i po kilku latach problem powrócił nie moge zmieniać biegów jak silnik pracuje ,stało mi sie to w trasie przejechalem ponad 300 klilometrów i sie zaczęły problemy które nie ustepują podciagnałem sprzegło troche lepiej ale nadal cieżko wbic bieg na odpalonym silniku ,przy zgaszonym biegi same wchodzą ,czeka mnie chyba wywalenie skrzyni i wymiana łozyska wyciskowego które od poczatku było wadliwe jak sprzegło zmieniałem no ale nie było opcji innej jak tylko zakladać to co kupiłem bo sklepy były zamkniete a auto nie mogło zostać na kanale ,wiec zlozyłem na tym ,lozysko wyczuwalnie mniało luzy na boki. W ciagu 4 lat tylko raz mnialem taki problem a teraz jak musze w trase jezdzic to sie posypał temat