na niskich normalnie na wysokich jak traktor
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To mi wygląda na wypalony zawór ssący jak wytargasz przewód ze świecy to przestaje zapalać mieszankę w kolektorze ssącym i pracuje równiej.
gracurulezzz - a ty zajrzyj do czujnika położenia wału - sprawdź przy nim połączenie elektryczne , wykręć go i wyczyść.
gracurulezzz - a ty zajrzyj do czujnika położenia wału - sprawdź przy nim połączenie elektryczne , wykręć go i wyczyść.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
czujnik położenia wału a poprawnie - przemiennik magnetyczny na wale korbowym
Czujnik przetwornika magnetycznego ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika.
Daje impuls do kompa a ten daje sygnal do uruchomienia pompy paliwa , impuls na wtrys , impuls do cewki zapłonowej.
Jak czujnik lib połączenie el. zaczyna szwankować , to zaczynają grać zawory bo zapłon nie jest wtedy taki jaki powinien być , może też być wyłączony całkowicie zaplon i unieruchomoiny silnik.
Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają
Czujnik przetwornika magnetycznego ustala zwrotne położenie odkorbowe i ilość obr/min. silnika.
Daje impuls do kompa a ten daje sygnal do uruchomienia pompy paliwa , impuls na wtrys , impuls do cewki zapłonowej.
Jak czujnik lib połączenie el. zaczyna szwankować , to zaczynają grać zawory bo zapłon nie jest wtedy taki jaki powinien być , może też być wyłączony całkowicie zaplon i unieruchomoiny silnik.
Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14644
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jurek, typowym czujnikiem Halla w essie jest ten przy lince prędkościomierza... działa na tej samej zasadzie ale to właśnie on jest w literaturze nazywany właśnie czujnikiem Halla a czujnik położenia wału to.... czujnik położenia wału. Niby podobnie działają ale za inne rzeczy odpowiadają. Więc jeszcze raz - czujnik położenia wału - przy silniku w okolicach koła zamachowego, czujnik Halla - na skrzyni biegów przy lince.Jamszoł pisze:Tak - to czujnik Halla - tak też go nazywają
Zresztą co do hallotronu przy lince prędkościomierza to jestem pewny ale czy czujnik położenia wału też wykorzystuje efekt Halla to nie mam pewności ale wydaje mi się że to zwykły czujnik indukcyjny... Trzeba by to gdzieś sprawdzić...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Znalazłem ten czujnik położenia wału,ale kiepski dostęp do niego jest.Bez kanału albo podnośnika nie za bardzo a pod blokiem nie będę się z tym bawił.W sobotę pojadę do teścia i u niego w garażu to sprawdzę i tak muszę wymienić rozrusznik to przy okazji wykręcę czujnik i obczaje co i jak.Aha i sorry monets że Ci się tak w temat wbiłem.Pozdro.
Wszystko jest możliwe ale musiałbyś przełożyć wszystko tzn. zawieszenie,układ hamulcowy i oczywiście " komputer" i nie wiem jak będzie ze skrzynką bezpiecznikówmonets pisze:Panowie czy jest mozliwy swap z 1.4i (72km) na 1.8i (105km)?

Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011