Nie działa 2 bieg dmuchawy

Moderator: Moderatorzy

kozak1990

Nie działa 2 bieg dmuchawy

Post autor: kozak1990 »

Witam Panowie. Nie wiem co zrobić. Nie mam już siły. Wymieniłem bezpiecznik termiczny przeczyściłem styki kostek przychodzących do bezpiecznika termicznego i dalej nie działa. Mam zrobione obejście do bezpiecznika od klimy ale to chyba nic nie ma wspólnego z biegami dmuchawy. Możecie mi podpowiedzieć co mogę jeszcze zrobić??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Temat wałkowany nie jeden raz .
Zajrzyj pod maskę na podszybie - tam masz opornice - poczyść styki przy nich ewentualnie wymień przepaloną.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kozak1990

Post autor: kozak1990 »

A w którym miejscu to opornica. chodzi ci chyba o to z sprężynkami to w tym bezpiecznik termiczny wymieniłem i też tyki tez przeczyściłem. Nawet w miejsce bezpiecznika wlutowałem kawałek drutu by sprawdzić czy to nie to i dalej nie ma 2 biegu
Blazey

Post autor: Blazey »

Skrzynka bezpieczników. Na 99.9 %. Masz dodatkowo przytarty silnik dmuchawy. Ćwierka?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

kozak1990 pisze:A w którym miejscu to opornica.
Na środku podszybia przy wlocie powietrza do nagrzewnicy.
prawdź też (przedzwoń) przewód między pokrętłam dmuchawy a opornicą.
sprawdź same pokrętło.
Jak zdjąć deskę rozdzielczą - znajdziesz zdjęcie na forum
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kozak1990

Post autor: kozak1990 »

Blazey pisze:Skrzynka bezpieczników. Na 99.9 %. Masz dodatkowo przytarty silnik dmuchawy. Ćwierka?
piszczy mi zimą dmuchawa. ale kolega mechanik powiedział mi że to jakieś łozysko. tak mi się wydaje jak by to była skrzynka bezpieczników to by wcale nie było biegów a jest 1 i 3
Ostatnio zmieniony 26 lip 2009, 18:23 przez kozak1990, łącznie zmieniany 1 raz.
kozak1990

Post autor: kozak1990 »

Jamszoł pisze:
kozak1990 pisze:A w którym miejscu to opornica.
Na środku podszybia przy wlocie powietrza do nagrzewnicy.
prawdź też (przedzwoń) przewód między pokrętłam dmuchawy a opornicą.
sprawdź same pokrętło.
Jak zdjąć deskę rozdzielczą - znajdziesz zdjęcie na forum
to tą opornice mam sprawdzoną. wszystko jest z nią ok.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jamszoł pisze:prawdź też (przedzwoń) przewód między pokrętłem dmuchawy a opornicą.
sprawdź same pokrętło.
Jak zdjąć deskę rozdzielczą - znajdziesz zdjęcie na forum
To Ci jeszcze pozostaje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kozak1990

Post autor: kozak1990 »

nom dzięki. Jak to zrobię to dam znać.
Blazey

Post autor: Blazey »

chodzi ci chyba o to z sprężynkami to w tym bezpiecznik termiczny wymieniłem i też tyki tez przeczyściłem
Czyli opornica wymieniona.
piszczy mi zimą dmuchawa. ale kolega mechanik powiedział mi że to jakieś łozysko
Tam nie ma łożyska, tylko panewka mosiężna (łożysko ślizgowe). Jak ćwierka, to znaczy, że przytarte. Jak przytarte, to stawia większy opór. Jak stawia większy opór, to silnik pobiera większy prąd. Jak silnik pobiera większy prąd, to standardowo wywala się skrzynka bezpiecznikowa (usterka obwodu nawiewu należy do jednych z najczęstszych). Akurat wyłącznik na panelu należy do dość trwałych.
Prosta sprawa do sprawdzenia: odłączyć wtyczkę od opornicy, załączać po kolei biegi i mierzyć miernikiem bez obciążenia na wtyczce. Jak pojawia się napięcie, które znika po obciążeniu (podłączeniu silnika, czy choćby żarówki), to skrzynka do roboty.
Układ można przerobić i zastosować przekaźniki lub moduł PWM.
kozak1990

Post autor: kozak1990 »

Układ można przerobić i zastosować przekaźniki lub moduł PWM.
Na elektronice się troszkę znam ale to za bradzo mi nic nie mówi czy mógłbys rozwinąć temat?
Blazey

Post autor: Blazey »

Zamiast puszczać wszystko poprzez wyłącznik w kabinie, można zrobić z tego sterowanie, a jako moduł wykonawczy użyć przekaźniki załączające opornicę (prostsza wersja) lub sterownik PWM (lepsza i nowocześniejsza).
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A jak Ci się nie chce narazie kopac - to zrób małe druciarskie obejście - tak jak tu masz opisane :mrgreen: http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=2480

Ja robiłem pomiary - te co Blazey, opisał przy przełączniku
Ale tak do końca , to może nie być zasilanie , bo nie było by III biegu - pozostał by tylko pierwszy bieg .
Mimo wszystko ja bym się przyjrzał kabelkowi od II biegu który idzie z przełącznika do opornicy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Blazey

Post autor: Blazey »

Ze skrzynki wychodzi zasilanie na wyłącznik. Z wyłącznika wraca trzema przewodami do skrzynki, by tam powędrować do innego złącza. Tak więc możliwe są wszelkie usterki. Opornik silnika jest przy nim i jest zasilany niejako z trzech obwodów, które wiszą na jednym bezpieczniku i wyłączniku. Więc wszelkie usterki typu - brak I, brak II, brak całości i ich kombinacje są możliwe. II siada najczęściej, bo jest najczęściej używana.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pisałem od razu - przedzwoń przewody - już by dawno było wiadome co walło :evil:
W zasadzie wszystkie kable przechodzą przez skrzynkę - oprócz kontrolki ładowania :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ